Weer terug! - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Weer terug! - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Weer terug!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

01 Februari 2014 | Thailand, Mae Chan

Hallo allemaal,
Onze tocht zit er alweer op. Nu we in Thailand zijn gebleven is het rondje iets kleiner geworden maar voor Cockie en Jos toch nog zo'n 400 km. Voor Elly en Ben waren het wat minder km. (Ben heeft astma). De laatste dag, richting Chiang Mai was het ook alleen maar snelweg en heel druk met vrachtwagens en stof zodat Ben ons gezelschap kwam houden in de auto en Elly nog even door kon fietsen.
Elly was ook een kei in het rijden door de bergen. Ze moest, nadat Miep (onze navigator) ons verkeerd had gestuurd, een hele stijle berg op met hele stijle korte S bochten. Ik hield mijn hart vast en Jos lag achter in de bak tussen de fietsen en kneep ook nog zijn tenen bij elkaar! Maar we kwamen weer veilig beneden. Na een slapeloze nacht in het harde bed, werd het voor onze wielrenners iets minder zwaar, "gewoon" wat heuveltjes! Ongeveer na iedere 10 km. hadden we een stop, zomaar voor even rust of voor een lekker bakske, een bordje rijst, de picnick of een praatje met de mensen die altijd alles wilde weten, of wij van hen! We zijn naar Lampang gegaan, een oude stad met hele oude taekhuizen, keramiek en paardenkoetsen. Daar hadden we een dag rust en hebben we wat rondgekeken.
De laatse dag van 100 km ging naar Chiang Mai. Helaas dus langs een drukke hoofdweg. Cockie en Jos gingen nu in hun eigen tempo en omdat Cockie de weg in de stad niet kent en graag tot het laatst wilde fietsen, loodste Elly hem netjes naar het hotel waar Jos al zat te wachten.
Daarna hadden ze alle 4 wel een gouden plak verdiend!!
Het was chinees nieuwjaar en we hadden geluk dat we voor een nacht een hotel konden vinden. Het was echt zó druk in Chiang Mai met die chinezen!
Dus.... Hebben we de fietsen op de pickup gebonden, Cockie nu achterin gegooid, en zijn we naar Chiang Rai gereden om onze tocht af te sluiten met koffie en een lekker stuk gebak naar keuze!
Een heel verhaal, ik zal proberen wat foto's bij te voegen, zodat jullie wat mee kunnen genieten!

Nu nog een weekje bij Jos en Wanna en dan gaat er weer een nieuw avontuur beginnen voor ons in Baan dok bua! Dus tot dan.

Heel veel groetjes en liefs weer voor iedereen,
Els en cockie en de rest!

• 01 Februari 2014 - 17:36

Jos Sak:

ha zusje,
    nou je hebt weer als enigste goed je best gedaan om iedereen op de hoogte te brengen van het wel en wee van de Malloten (onze fiets club)
    bedankt ook jij voor jou deel van het auto rijden en natuurlijk de goede zorgen
    je kleine broertje, onze Jos.

• 01 Februari 2014 - 19:13

Ria:

Met de gebitten nog in tact, de spirit hoog gehouden, geen brokken met de auto en samen geweest. Een fantastische ervaring rijker!!!

Lampang is leuk hé. Daar zijn wij ook geweest. Volgens mij deden ze daar iets met vliegende groente!

Hier alles oké. Ons nieuwe vogelonderkomen is reeds geplaatst en bij het eerstvolgende kopje koffie in het Bunkertje kan je buiten zitten onder onze nieuwe veranda.

Het weer is nog steeds zacht en het wordt dit keer geen winter, denken en hopen we.

Gaan nu naar de verjaardag van Johan. Voor ieder een lieve groetjes en dikke kus.
    Ria xxxxxx

• 02 Februari 2014 - 18:35

Karin:

Mooie foto's. Maar ik zou de volgende keer maar 'n grote bus meenemen, voor de fietsen. Hier gaat alles z'n gangetje, zonnig weer vandaag. Nog veel plezier en geniet ervan, groetjes aan iedereen.

• 05 Februari 2014 - 09:54

Mimi:

Hallo allemal,Weer veilig Thuis ga nu maar genieten van het samen zijn in dat andere deel van tailand
    ben wel benieuwd hoe dat gaat bevallen
    Hier is alles goed met onze kleindochter ook
    En Thijs vindt het nu ook mooi en is trots op zijn zus.
    veel groetjes aan iedereen van mimi.

• 10 Februari 2014 - 17:27

Marlene En Albert:

Hey Buuf,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Els. Maak er een speciale en gezellige verjaardag van in Thailand en drink er een heerlijke borrel op. Dit doen wij vanavond ook op jouw verjaardag (Proost !!) .

Super om te lezen dat alles goed gaat en jullie gekke, leuke en maffe dingen meemaken.

Hier gaat alles zo z´n gangetje. Helaas is het niet koud maar wel winderig en nat. Dus geniet lekker in Thailand samen met Cockie, Jos en Wanda van de heerlijke zon en van de heerlijke lekkernijen.

Geniet er van en doe ze daar allemaal de groetjes,

Albert, Marlène, Bas en Rick

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011