Alweer 2 weken.... - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken.... - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken....

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Februari 2014 | Thailand, Mae Chan

Hallo allemaal,

Waarbenjij, liet me gisteren weer eens in de steek dus nog maar een nieuwe poging! We zitten te luisteren naar de radio en weer hebben we goud, wat goed hè!
Na twee weken in ons luxe vakantieverblijf kan ik jullie vertellen dat het ons goed bevalt.
De eerste week was een beetje druk. Elke dag om 7 uur opstaan omdat er steeds mensen zouden komen die dan toch niet kwamen zoals de tuinmannen(vrouwen) en de termietenbestrijding. Gelukkig was onze hulp, Somsrie, wel altijd present. En de tuin is sinds dinsdag ook weer een strak plaatje.
Ook waren ze de eeste week de hele dag door zand aan het storten achter het huis en naast het huis waren ze een stoep aan het leggen, dus beton storten, tegels snijden. Dan kon je beter weg zijn. Het eerste weekend was er een Boeddhadag waardoor we mee konden genieten van een gebed van zo'n anderhalf uur en daarna disco, vrijdag en zaterdag tot 12 uur. Help!!
Gelukkig was het deze week heerlijk rustig, echt vakantie nu.
We fietsen of brommen bijna iedere dag even naar de stad om boodschappen te doen en hebben er al enkele leuke tochtjes op zitten.
Een tempel-fietstoer door de stad; was leuk om te doen er zaten een paar hele mooie oude tempels tussen.
Het olifantenkamp; leuk om de olifanten te voeren maar ook zielig dat ze bijna de hele dag vast staan. Ze staan maar een beetje te wiebelen!
De witte tempel; nog steeds mooi maar ook weer heel
commercieel geworden. Ze verkopen er nu een soort hartjes waar je een wens op mag schrijven. Ze kosten 30 bath (75 cent) en er hangen er al duizenden! Een put met een lotusbloem waar je geld in kunt mikken, de put ligt helemaal vol geld. Als ze er 's avonds een emmer uithalen dan zie je dat nog niet!
Vandaag zijn we naar een waterval geweest. 1,5 km. klimmen door de jungle over een smal pad. Heel veel bamboe en prachtige oude bomen. En vooral de geluiden die daarbij horen! Ondanks de klim genieten wij daar altijd erg van. Het was ook heel druk met jongelui die overal zaten te picknicken of elkaar lekker nat gooiden met het water.
In onze buurt heb je weer heel veel prachtige groene rijstvelden.
O, en heel veel honden, we hebben nu weer even een concert.

Je moet wel heel goed opletten in het verkeer. Er zijn hier ook regels maar geen mens die zich daar aan houd. Je moet echt overal ogen hebben maar ook daar raak je aan gewend.
Verder maken we niets spectaculair's mee maar zoals ik al zei, echt vakantie! Iedere dag even zwemmen, glaasje wijn, uit eten. Voor 3.50 kun je je buik al vol eten en voor 15 euro zit je in een goed restaurant o.a. bij de Japanner.
En natuurlijk zorgen we ook goed voor Lotje onze poes! Ze is echt lief!
Dit was het dan voor vandaag, ook wel genoeg denk ik.
Ik probeer nog wat foto's mee te sturen.

Heel veel lieve groeten voor iedereen,

• 22 Februari 2014 - 17:45

Ria:

Dat zorgelijke drukke leven duurt maar voort. Ga me toch echt ongerust maken. Kan je dadelijk nog wel wennen aan een huishouden zonder personeel en als het zomer is en er kruipen mieren door de tuin aan het Noorderbos komen er dan ook mannen die termieten verjagen?

Leuk nieuwtje vanaf hier is niet de gouden medailles, dat weet je al, maar dat het maandag 14 graden wordt.

Lieverds, blijf genieten en hang een hartje van mij bij die toeristische witte tempel.

xxxx Ria

• 22 Februari 2014 - 19:12

Elly:

Hi Els,
    Die soort hartjes van de witte tempel zijn wel onze kerstversiering in onze kerstboom!
    Hou je nu ook vakantie als Somsri er is?
    Wij kunnen heerlijk uitslapen: geen poetsmadam, badmeester, tuinvrouwen, miauwende poes!
    Geniet er nog van; doen wij ook.
    Elly

• 27 Februari 2014 - 09:14

Beas Scheepmaker:

Hai els en cockie,
    Wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten. Wat een prachtige witte tempel het lijkt wel of die van sneeuw gemaakt is super mooi. En dan die hartjes wat grappig zo'n hele rij. Je hebt er zeker voor Glen en mij ook wel één opgehangen hé. Nou geniet nog maar lekker straks wordt het weer aanpakken. Grt Bea

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011