Laatste week! - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Laatste week! - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Laatste week!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Maart 2014 | Thailand, Mae Chan

Lieve mensen,

Nog een weekje maar!! De tijd vliegt voorbij en zeker de laatste week, nog even hier naar toe, daar naar toe, nog wat laatste dingen inkopen en zo vliegen we dan weer naar huis!
We hebben nog wel wat leuke dingen gedaan. Vandaag zijn we naar het Mae Fa Luang park geweest. De Koningin moeder, die hier zeer geliefd was, heeft de kansarme jeugd van de hill tribes uit Chiang Rai, Birma, stukje van China en Vietnam de kans gegeven om te leren hoe je een goed leven kunt hebben door het land te bewerken, de huizen schoon te houden, en hun eigen verantwoordelijkheid te nemen, enz, enz.
Daarvoor heeft Chiang Rai dit park als dank aan haar geschonken met een grote collectie cultuur uit deze delen van de betreffende landen. Het was zeker de moeite waard.
We zagen ook nog hoe een kat een soort hagedis ving en hem even kapot zat te bijten, brrr! Dat brengt ons dan weer meteen naar onze eigen poes ( Ja Elly nu is hij even van ons) die kwam ook met een hele grote muis aangelopen, net toen we wilde gaan eten. (Zij dus ook) Help... Hij was gelukkig dood en heb ik hem maar opgeveegd tot grote woede van onze kleine tijger! Dus nu brengt ze hopelijk niets meer mee. Want het kan nog erger hoorde ik van zijn eigen baasje maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen want dan krijg je nachtmerry's!
Ook zijn we naar de Thaise disco geweest. Een zaal zo groot als een half voetbalveld. Allemaal tafels en stoelen die je steeds aan moest schuiven als de serveerster erdoor moest, zo dicht op elkaar. Om 23.00 uur was de hele zaal vol!! Er was een groot podium met live muziek. De liedjes werden uitgebeeld wat wel heel leuk was maar.....
De muziek was echt kei en kei hard, oerend hard dus!! Praten was er niet bij. Was je glas een kwart leeg dan werd het weer gevuld. En ook, zoals overal, waren de tafels rijkelijk gevuld met bier en whisky en was de jeugd binnen no time flink aangeschoten.
Was wel leuk om te zien. Ee was geen plek om te dansen maar iedereen ging achter zijn stoel staan om mee te swingen! We hebben het twee en een half uur vol gehouden en het was weer een leuke ervaring. We waren met 9 man en moesten 5 euro de man afrekenen. Daar zaten ook nog hapjes bij!! Tja, zo kun je wel een avondje gaan stappen!
Gisteren hadden we heerlijk gegeten met onze buurman en zijn vriendin in een resort boven op een berg? Je hebt dan een prachtig uitzicht op de stad met al zijn lichtjes!
Het is hier nu iedere dag zo'n 35 tot 38 gr. Maar 's morgens is het weer afgekoeld tot 18 gr. Als je dan vroeg op stap gaat dan zie je de kinderen met een wollen muts en handschoenen op de brommer zitten. S' middags hebben de meeste mensen zich ook ingepakt van top tot teen, vooral de meisjes, eerst handoek voor hun neus dan pas de helm op!
Als we boodschappen doen op de fiets dan staan er 7 of 8 fietsen in een fietsen stalling. Gaan we met de motorbike dan heb je een hele grote parkeerplaats voor de brommers en moeten we zoeken naar een plekje. Je kan hier ook (nog) gewoon je helm, of jas, of een boodschap aan de brommer laten hangen. Ooo en dan als laatste nog even het verhaal van de nasibal! Altijd als we bij Central komen, lopen we langs een kraampje waar heerlijk nasiballen liggen tussen allerlei andere onbekende dingen. Dan liep het water zowat uit Cockie zijn mond! Jos kende het ook niet en zei, "dan probeer je het toch!" Hij besteld. Ze pakken een bord, strooien met groene kruiden, chillies, uien. Pakken de lekkere nasibal en tot onze verbazing kruimelen ze hem helemaal fijn, nog wat saus en pinda's erover en weg was zijn nasibal!!
Maar het wás toch lekker!! Jullie snappen natuurlijk wel dat dat bordje zo leeg was, we aten gewoon met z'n drieën! En als je hier gebak besteld of ijs voor 1 persoon en je bent met 2 of drie personen dan komen er gewoon 2 of 3 lepels bij te liggen! Eerlijk zullen we alles delen!
Zo nu stop ik nadat ik nog even wil melden dat ons hoogtepunt van de dag nog altijd het laatste uurtje van de middag is, bij het zwembad met een glaasje wijn en chips!! (al is het maar één handje).
Zo dat was het echt, al kan ik best nog wel doorgaan maar het is al bijna een boek!
Lieve mensen, ook al vonden we het hier superfijn en zal ik nu wel weer mijn broertje gaan missen, ik (en Cockie denk ik ook wel) zal het in ieder geval heerlijk vinden om straks iedereen weer te zien. Gezellig bijkletsen met iedereen, onze wandeltocht weer in het vooruitzicht en vooral weer gezellig samen met de kinders en heerlijk knuffelen met Max en Jill!

Allemaal heel veel groeten en chok die, mak mak! Cockie en Els

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen maar het lukt vaak niet helaas!

• 13 Maart 2014 - 19:06

Ria:

Mak Mak Mak,

Fijn dat het nog steeds fijn is maar ik vind het ook fijn als jullie weer fijn thuis zijn.

Maak nog een fijne laatste week.

Chok die Chok die Chok die.

• 15 Maart 2014 - 22:53

Bea Scheepmaker:

Jammer dat de drie maanden alweer voorbij zijn, maar jullie hebben heerlijk genoten.
    En fijn dat alles goed gaat met jullie.
    Ik hoop op een goede terug vlucht', en zie je gauw.
    Geniet nog maar en heel veel groeten aan wanna en jos.
    grt. Bea