Baandokbua - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Baandokbua - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Baandokbua

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

24 Februari 2015 | Thailand, Mae Chan

Lieve mensen, hier dan eindelijk weer eens een verslagje vanuit ons luxe verblijf in Baandokbua waar we nu alweer 2 weken, met veel plezier verblijven.
Om nog even terug te komen op de fietstocht van de mannen, die langs mooie meren zou gaan en waar ze regelmatig zouden stoppen! De meren hebben ze niet gezien, stoppen was er ook niet bij!! Het enige wat ze moesten doen was proberen de eindstreep te halen op een veschrikkelijk slecht zandpad, met veel hobbels en scheuren vanwege de droogte. Iedereen, zowat 200 deelnemers, was bij aankomst helemaal door elkaar geschud en kapot en onze mannen hadden zeker 2 dagen nodig om weer bij te komen. De volgende dag zijn we op bezoek geweest bij Surapon (fietsmaat) die zo'n 25 jaar geleden een enorme lap grond (berg) had gekocht en helemaal bewerkt en beplant met fruitbomen, palmen, waterpartijen en een paar huisjes die gewoon onbewoond zijn. Ze leven een beetje op zichzelf (71 JAAR) en krijgen eigenlijk nooit bezoek, dus wel leuk dat we uitgenodigd werden en zijn vrouw had heerlijke hapjes gemaakt. Daarna hebben we zijn land rondgewandeld waar we wel een uurtje voor nodig hadden!! Het liefst wil hij alles zelf nog bijhouden omdat hij denkt dat hij het zelf het beste kan! Vol trots liet hij ook zijn laatste aankoop zien. Een golfkarretje voor zijn vrouw zodat ze daarmee het fruit van het land kan halen. Maar ik vrees dat ze dat niet gaat doen!
Hier in Baandokbua doen we het lekker rustig aan. Moet wel hè, nu we alle twee bejaard zijn, ha,ha! Maar we hebben al veel op ons fietske gezeten en met hulp van de Garmin (de tom-tom voor de fiets) hebben we al heel wat leuke weggetjes gevonden en ook pittige heuveltjes! "Mooi hier he" riep Cockie. Nou mooi, ik kon me alleen maar concentreren op de klim, mijn tong hing zowat op mijn schoenen. Ik was alleen maar blij dat ik weer de top had gehaald! Voor mij was het echt de tour de france, in de bergen dan hè!
Maar het is echt super om hier te fietsen. Behalve in de stad. Het lijkt wel of het weer drukker is geworden. maar alles is nog heel vertrouwd. De rattenmarkt, de kleine marktjes waar we onze groenten en fruit halen, de big C, het grote warenhuis, enz. Op maandag hebben we onze poetsdag. Nee geen "membaan" meer. Dat betekend dat we ook de rolhorren van de sala omlaag moeten doen omdat er weleens slangen inkruipen. Dus ik stond al klaar met de bezem om de slang te vangen met eigenlijk de verwachting dat er toch geen in zou zitten maar bij de tweede hor was het al prijs. Er kletterde ineens een flinke slang naar beneden. Gelukkig was hij een beetje versuft van de val zodat ik hem snel de sala af kon schuiven. Ik schrok er wel van maar hij had wel een supermooie rode tong! Gisteren vingen we de tweede, dus dat is ook al niet meer eng. Dan zijn we afgelopen weekend met de Vipbus naar Chiangmai geweest. Was heel lux totdat we een uur onderweg waren. Een knal en even later stopt de chauffeur bij een politiepost, stapt uit de bus met een klein gereedschap koffertje en begint te sleutelen aan de bus. Buspech!! Iedereen eruit en steeds als er een andere bus voorbij kwam, ze gaan zowat elk kwartier, konden er weer wat mensen mee. Gelukkig konden wij, na een half uur, met de 2e gewone bus mee en hadden maar 1.15 uur vertraging. En we hadden een fijn weekend.
Volgende week gaan we een paar dagen met Jos op stap.
En als laatste hebben Johan (onze Buurman) en Cockie vanmorgen de ramp-tourist uitgehangen! ze zijn hier vlakbij een viaduct aan het bouwen voor de nwe rondweg. Die is vanmorgen voor een groot deel ingestort. We weten nog niet of er mensen gewond zijn geraakt, ik hoop van niet. Het is maar goed dat er hier geen arbo wet is anders zou er nu weinig gewerkt worden in Thailand. Ik hou steeds mijn hart vast als ik die mensen zie lopen op die smalle planken met allerlei zwaar materiaal in hun handen!
Nou dat was het en het is denk ik ook wel genoeg.
ik probeer nog wat foto's mee te sturen.
Ik hoop dat in Nederland ook alles goed is met jullie allemaal, de griep epidemie weer voorbij is en de zon ook snel mag komen.
Voor jullie allemaal heel veel lieve groeten uit een lekker warm Chiangmai (31 gr, niet leuk, maar ik zal wat zon jullie kant opsturen)
en tot over een paar weekjes weer! Chok dee, Els en Cockie





  • 25 Februari 2015 - 11:21

    Mimi:

    Ga jij nu zo een huisje kopen bij die man in het bos ? of woont hij echt achteraf ?
    Blijf maar gewoon bij ons.
    laat de mannen maar zelf de route uitzoeken dat is misschien beter
    groetjes uit Geertruidenberg.

  • 26 Februari 2015 - 07:51

    Glenny Blom:

    Hoi els,
    Wat een leuk verslag. Je kan je helemaal in die situaties verplaatsen. Met die slangen vind ik super eng.
    Je zal je elektrisch fietsje wel missen. Jaloers op het mooie weer daar. Hier zo wisselend en nog steeds veel zieken. Karin en ik hadden 6 kinderen een paar weken geleden. Afijn we moeten het er maar gewoon mee doen. Veel plezier samen nog. Dikke kus van Glenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 21712

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Lekker even ertussenuit!

06 December 2011 - 08 Februari 2012

op avontuur in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand

Landen bezocht: