Onze bezigheden in Mae Chan - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Onze bezigheden in Mae Chan - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Onze bezigheden in Mae Chan

Door: Esl en Cockie

Blijf op de hoogte en volg Els

28 Januari 2013 | Thailand, Mae Chan

Lieve mensen,

Alweer een week bij Wanna en Jos!
Ik zit hier nu heerlijk aan de rand van het water met voor mij de papieresplanten met dartelende vlinders en achter mij heeft Jos een soort Grieks plaatsje gemaakt met een grote vaas waaruit water kletterd. De zon schijnt dus wat wil je nog meer?
Maar we zitten niet alleen maar in de zon hoor.
We beginnen de dag met, voor mij lopen, voor Cockie fietsen of lopen. Als we dat niet doen dan groeien we hier dicht van alle lekkere dingen.
De eerste dag dat Cockie ging fietsen( oefenen voor de heuvels om naar Chang Rai te fietsen) had hij een vluchtheuveltje over het hoofd gezien zodat hij een grote smak maakte met zijn gezicht op de grond. Gelukkig heb ik het niet gezien. Kin en neus kapot, knieen, ellebogen en vingers kapot. Een paar bulten die nu groen en geel zien. God zij dank heb ik Ehbo, peuters vallen n.l. ook altijd alles kapot, zodat ik het netjes schoon heb gemaakt en zijn elleboog verbonden. Nu is het al ver genezen maar hij zag er echt niet uit! De volgende dag is hij toch weer op de fiets gestapt
En nu fietst hij al hele flinke heuvels op van 10 tot 14 %! Ik hou het gewoon bij de oprit 6 keer af en oplopen 's morgens vroeg. Dat is 3 km.
Ik was ook bezig met de Thaise taal maar daar kan ik beter mee stoppen. We hadden annanas gegeten die Pai (de hulp) had meegenomen dus zeg ik tegen Pai dat hij erg lekker was. sapparot aroi mak! Ze kijkt me niet begrijpend aan, ik herhaal het maar .... he? Dan komt onze Jos, zegt hetzelfde ( misschien een iets andere klank ) en ze verstaat het meteen. Wel jammer dat ik niet met haar kan praten. Ze verstaat geen woord engels.
Gisteren hebben we schilder materialen gekocht voor Jos en natuurlijk wil hij al meteen een heel landschap gaan schilderen. Dan moet je net bij mij zijn!! We hebben een ezel a la rondje den berg gemaakt en zijn aan het water gaan zitten. Nou, het resultaat gaat nog komen, dat is nog een verrassing!!! Maar het was wel gezellig.

Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag. Ik las dat het bij jullie ging dooien dus misschien is de winter nu wel een beetje voorbij. Heel veel groetjes allemaal van ons viertjes en Marlene, ik zal de zonnestralen alvast verzamelen! Tot de volgende keer. Liefs Els

  • 28 Januari 2013 - 10:33

    Els Langevelt:

    Hoi ik ben even ingelogd als jou. Maar alles is in orde. Ik heb alleen je huidige reis ingesteld. Alle verslagen komen nu automatisch in de goede reis.

    Fijn dat alles goed gaat. Mis je wel maar ik zal vast gaan af telen. xxxx Ria

  • 28 Januari 2013 - 20:32

    Mimi:

    Hoi Els ,

    Maar goed dat jij ehbo hebt,leuk dat jij met Jos aan het schilderen bent, ik ben wel benieuwd.
    Hier is de vorst en de sneeuw weg.
    En met de vorst bedoel ik nu de koningin die heeft aangekondicht dat 30 april zij gaat aftreden.
    Heb je het mailtje van de handwijzer gehad en kom je naar het feestje?
    heel veel groetjes Mimi.

  • 10 Februari 2013 - 00:02

    Ria Langevelt:

    Hallo lieve Els,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens jou en Cockie, Jos en Wanna een hele fijne dag.
    Groetjes van Ria

  • 13 Februari 2013 - 15:46

    René Van Den Eynden:

    Hoi Els, Cockie ,

    Zeg ik tegen Agnes, ik zal eens kijken hoe het met jullie gaat daar in Verweggistan.
    Had meteen juiste zoekargument. Het is weer erg leuk jullie (Els's) verslagen te lezen en weer prachtige foto,s zeg.

    Veelgelezen nog
    Agnes en René uit Helmond

    En ja het pensionado zijn bevalt goed hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 21804

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Lekker even ertussenuit!

06 December 2011 - 08 Februari 2012

op avontuur in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand

Landen bezocht: