Alweer 4 weken - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Alweer 4 weken - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Alweer 4 weken

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

18 Februari 2013 | Thailand, Mae Chan

Lieve mensen,

Wat gaat de tijd snel, we zijn hier alweer 4 weken, het wordt nu echt zomer en wanneer ik 's morgensvroeg mijn kilometers maak, naar de gate en terug, hoor ik allerlei vogels fluiten, de geluiden uit het bos en wanneer ik langs de lychees bomen loop hoor je een heel leger bijen zoemen die op de bloesem afkomen.
Ook fladderen er heel veel verschillende mooie vlinders rond, dus het is echt geen straf om te lopen. Cockie en Jos zijn nog volop aan het oefenen voor de tocht naar Chang Mai die ze vrijdag gaan fietsen.
We zijn vorige week opmde thee geweest bij John en Assu. Assu is een Akka ( een bergvolk) Ze hebben een kleine theeplantage boven opmeen berg met een prachtig uitzicht.
8 maal per jaar worden de theeblaadjes geplukt en een keer in de 6 jaar worden de struiken geknipt. Dat was dus nu. Dan worden alle afgeknipte takken in kleine stukjes gehakt, dat wordt gemalen in een fabriek en ook daar wordt dan weer thee van gemaakt, maar of die dan lekker is?
Wat ook wel ,leuk was, ze hadden jonge ganzen en een was er gehandicapt. Zijn poorjes lagen langs zijn lijfje zodat hij niet konnlopen. In plaats van hem in de soep te doen, zoals ze haar adviseerden, had Assu een elastiekje om haar pootjes gedaan en nu waggelt hij vrolijk door het huis heen!
Ik heb nog een paar leuke foto's die zet ik morgen op de site.
Cockie is nu klaar met het snoepen van lekkere verse apennootjes
en heeft de Ipad weer nodig, de mijne was natuurlijk weer leeg!
Heel veel,groetjes weer voor allemaal en tot volgende week dan horen jullie of onze renners het gehaald hebben!
Els, Cockie en de rest


  • 18 Februari 2013 - 17:43

    Glenny:

    Zo theemutsje wat een leuke ervaring. Ik blijf je volgen en ben benieuwd of cockie en onze jos het halen. Niet forceren hoor.
    Doei doei

  • 18 Februari 2013 - 21:50

    Jan Sak:

    Hoi Els en Cokkie ik heb je bericht gelezen. gelukkig ben je niet gestoken. en heb je Thee mee gekregen
    Mogelijk kan je het mee naar Geer nemen. dit maakt je tas weer wat lichter. Ha ha
    ik vind het fijn dat jullie het goed maken daar Hier is het koud dan droog dan regen of sneeuw buien dit betekend op passen voor verkoudheid ik ben al aan het niezen en heb zo nu en dan een loop neus liep hij maar naar buiten dan ben ik er van af. vraag heb je mijn E-mail gelezen over de uitslag suiker deze was een stuk beter. een ding niet echt goed maar dit komt ook wel goed zij de hulp van De laat huisarts.
    Oja een trieste mede deling de man hier in de flat waar ik op de koffie was is Overleden. Hart aan val. ik wilde hem uit nodigen vandaag ik kwam een fam tegen die vertelde het. ben jij jan zij ze hij vertelde dat jij geweest was hij woonde net 2 jaar hier in T Laar had wel vrienden vroeger maar zij zijn nooit op bezoek geweest Hij heeft zelde of nooit bezoek gehad vandaar dat hij jou bezoek erg fijn vond je kon zo leuk praten had hij gezegt. dus jan heeft toch goed werk verricht zonder het te weten. als ik niet was gegaan had ik mogelijk niks vernomen. groetjes aan Cockie en de rest daar die mij kennen. ook van Pietje tjiep tjiep. jullie jan. 18 febr 2013

  • 24 Januari 2014 - 19:02

    Maris Sperber:

    Hoi Els en Cockie,

    een beetje het verslag zitten lezen bij Maris volgens mij hebben jullie het daar best naar je zin wij zullen hier wel hard werken. wens jullie in ieder geval nog een fijne voortzetting met de vakantie. groetjes Maris en Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 21806

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Lekker even ertussenuit!

06 December 2011 - 08 Februari 2012

op avontuur in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand

Landen bezocht: