Boloven plateau - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Boloven plateau - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Boloven plateau

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

12 December 2011 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal
Hier zijn we weer vanaf het Boloven plateau. Ik zit hier nu op het balkon van onze bungalo (lees trekkershut), echt wat voor jou Glenny) met een prachtig uitzicht op een van de vele watervallen! het is hier echt wintertijd dus 's avonds zitten we met een dik vest en heel veel eronder in het restaurant te eten. in de hoek van het restaurant hebben ze een vuurplaats gemaakt waar ze gewoon een fikkie stoken, daar kun je dan een beetje warm worden. En dan de nacht, die is zo koud dat zelfs Cockie zijn fleece nodig had maar... Het is allemaal de moeite waard. Gisteren en vandaag hebben we een hele mooie tour gemaakt dwars door de koffie plantages naar de watervallen en terug door de jungle. Vooral vandaag was het super! We hadden een jonge gids, Atuk uit Vietnam, heel enthousiast vertelde hij alles over de koffie, stond stil bij alles wat de moeite waard was, spinnen, vogelnesten, planten en bomen en intussen wilde hij ook de Nederlandse woorden daarvan leren. Na door een heel smal pad de waterval te hebben bereikt moesten we ook weer omhoog door van die zelf gekapte paadjes door de jungle, heel mooi maar ook heel zwaar vooral voor mij. Bij hele stijle stukken nam hij een stok die ik middenin vast moest houden en Cockie aan het eind en zo trok hij ons mee naar boven. En nu kijken we dus uit, in de verte, op die waterval omringd door de bossen en kan me bijna niet meer voorstellen dat we daar allemaal gelopen hebben! Morgenvroeg, na nog een ijskoude nacht, vertrekken we naar Vientiane. Ria de tas hebben we terug en we komen vast in de krant want van de overdracht moesten foto's gemaakt worden. Ze waren erg vriendelijk. Wij wensen je een hele fijne verjaardag morgen en vraag je even aan Mimi of ze mijn mail wel krijgt? Verder voor iedereen heel veel groetjes en tot volgende keer. XXXXXX voor Max en Jill!

  • 12 December 2011 - 15:18

    Mij En Kees:

    Hoi mensen van het Bolovenland.

    Geweldig, jij en die spinnen. Niet gegild?

    Mimi kreeg inderdaad geen mail maar dat is opgelost. Ik heb haar bijgevoegd. En ook nog meer belangstellenden.

    Fijn dat de tas terug is. Zit de mooie aanzichtkaart, ergens in die blauwe map, er nog in. Die had ik nl gekocht voor Arie een Bianca om hun te feliciteren met de komst van hun kindje!!!! Ja je leest het goed...............

    Nu dus naar de hoofdstad. Ga daar ook zo genieten en denk een beetje aan ons.

    Ik zal je morgen missen maar drink wel een borrel op jullie.

    Liefs voor beide van mij en Kees.

  • 12 December 2011 - 21:37

    Mimi:

    Hoi Els en Cockie,
    Hier een berichtje van mij ik kreeg inderdaat geen mail van jou Ria heeft dat nu in orde gemaakt ik weet niet of ik nu jou eerste mails nog kan lezen dat moet ik nog even uitzoeken.Hier alles goed het etentje is ook goed gelukt maar het was ook maar voor 4 personen .
    zeg pak je goed in anders pak je nog kou.
    groetjes van Ger en Mimi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 21753

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Lekker even ertussenuit!

06 December 2011 - 08 Februari 2012

op avontuur in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand

Landen bezocht: