Hoe wij ons vermaken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu Hoe wij ons vermaken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Els Langevelt - WaarBenJij.nu

Hoe wij ons vermaken

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Weer een klein verslagje vanuit ons super vakantie verblijf bij Jos en Wanna. Ik wil jullie niet jaloers maken maar het weer is hier nu fantastisch! s’Morgens om half 8 mijn bed uit en dan met een kop thee heerlijk op het terras in het zonnetje. Cockie start de dag om 7 uur. Nee.... nog niet met lopen maar met lezen. Uit de zon is het s’morgens vroeg nog te koud. Na het ontbijt wordt er gewandeld of gefietst (de mannen dan he!) Vanmorgen hebben Cockie en ik een uur gelopen door een bospad langs het huis wat uitkwam op heuvelachtige grond waar de boeren het land bewerkten. Mooie wandeling zoals de hele natuur hier mooi is. Ik weet nu wel dat ik, als we weer thuis zijn, echt iets aan mijn conditie moet gaan doen, want zelfs een kleine heuvel laat me al als een hijgend hert achter Cockie aanrennen!
Vorige week zijn we een paar dagen richting Chiang Mai gegaan en naar het stadje Pai. Ook weer een echt toeristen stadje met avondmarkt waar, wanneer je geen trekkings gaat doen, een dag genoeg is. De weg er naar toe is zo super mooi. Dwars door de bergen met een weg met 762 bochten. 15 jaar geleden hebben we hem ook gereden. Toen kwamen we geen auto’s tegen, alleen drie olifanten (met begeleider). Nu staan er overal koffieshops, een paar campings en kom je veel klein busjes met toeristen tegen. Ook veel Thaise mensen komen hier nu op vakantie! We hebben twee low budget overnachtingen gehad. Maar dat laten we voortaan maar aan de backpackers over! De eerste overnachting was in een mooi resort. Dat was redelijk, alleen een bed als een plank! De meisjes in de bediening konden niet lezen en schrijven en zelfs met Wanna erbij was het moeilijk uit te leggen. Na lang wachten kregen we de helft van het eten, geen rijst geen bestek? Toen we al lang en breed aan de koffie zaten kregen we de salade, die wanna al lang geannuleerd had. Maar oke, wat we hadden was lekker en wat wil je in een resort met een kamer voor maar 7.50. In Pai zaten we midden in het centrum. Kamer 8.50 euro! We hadden even gekeken, Cockie of het een doortrek wc was en Jos of het bed zacht was, maar we hadden beter goed kunnen kijken of het wel schoon was! Het was echt een “red mijn vakantie” kamer. Heel vies, niets schoongemaakt en waarschijnlijk ook geen schone lakens maar oke, het was maar voor een nachtje en wat voor een nachtje! Het bed zo hard als een plank. Bovenburen die ons ergens rond half 4 met veel kabaal, knallende duren en gekots uit de slaap hielden totdat het eindelijk licht werd en we snel konden vertrekken! Maar we hebben er die ochtend nog wel veel lol om gehad, met het uitwisselen van hoe we het hadden overleefd!
Verder crossen we weer regelmatig rond op de brommer door de omgeving en de mooie natuur en genieten we van het lekkere eten! Morgen ga ik met Wanna sticky rijst maken met kip, dat kun je lekker met je vingers eten, heerlijk!!
Nog een dag of 10 en het is weer tijd om naar huis te gaan, gaat toch erg vlug maar het zal ook weer fijn zijn om straks iedereen weer terug te zien!
Ik voeg nog wat foto’s toe van de omgeving hier!
Heel veel groetjes voor iedereen, Cockie, Jos , Wanna en Els

  • 25 Januari 2012 - 13:18

    Joske:

    nou kei leuk toch.
    groetjes en tot zo aan de koffie
    klein broertje x

  • 25 Januari 2012 - 16:17

    Mij:

    Nou kei leuk toch.

    groetjes en tot over twee weken aan de koffie met peperkoek. Daar kijk ik weer naar uit.

    Liefs van mij.

  • 25 Januari 2012 - 16:17

    Mij:

    Nou kei leuk toch.

    groetjes en tot over twee weken aan de koffie met peperkoek. Daar kijk ik weer naar uit.

    Liefs van mij.

  • 25 Januari 2012 - 18:06

    Bea:

    Hai fam in thailand,
    Leuk weer van jullie te horen,waren
    jullie niet misselijk na die 762 bochten?
    Nou els met jouw conditie zal het wel meevallen, het zal eerder aan de temp
    of vochtigheid denk je niet. Geniet nog maar lekker samen met je fam. Leuk de foto's van het mooie thailand.
    Heel veel grt aan allemaal.Grt bea en leen.

  • 25 Januari 2012 - 18:32

    Glenny:

    Hoi schattekes. Fijn om weer iets van jullie te horen. Stik jaloers op temperatuur. Gezellie nog ff met zn vieren. Prachtige foto s. Je kan je dan een beetje in jullie verplaatsen. Genietse. Groetjes en kus voor onze jos en wanna. Els super leuk reisverslag. X

  • 26 Januari 2012 - 16:03

    Rinia:

    Nou Els, als je terug bent wil ik je belevenissen nog eens horen. Ik dacht dat de Amazone in Brazilie erg was maar wat ik nu lees kan het nog erger.
    Wil je a.u.b. goed kijken hoe Wanna sticky rijst maakt. Dat wil ik nl. ook leren maken. Ik vind het heerlijk.
    Doe je Wanna en Jos de groeten van mij. Ik ben ze niet vergeten hoor.

  • 26 Januari 2012 - 17:25

    Yvonne:

    lieve els en cockie..

    nu lekker chillen bij wanna en jos.. nog over 13 dagen komen jullie weer in holland.... ja de tijd vliegt wel kei, kei en keihard snel om dus.. ik zie jullie zeker in febr. grt aan wanna en jos..

    dikke knuff van Yvon. Br..

  • 03 Februari 2012 - 17:38

    Yvonne:

    nog 5 dagen .. dan zijn jullie weer holland.. maar ff er geniet van.. grt aan wanna en jos.. ik mail je wel als julie terug in holland komen.. wat mis ik jullie.. hahaha.. liefs van Yvon...

  • 04 Februari 2012 - 12:26

    René:

    Zo dat ook weer gelezen en genoten van jullie verhaal.
    Els, dat wordt dus sportschool als ik het goed begrijp. Maar ja Cockie heeft ook wel heel veel "luchwandel" ervaringen gehad:).

    Ik zie dat er nog 4 dagen reizen over zijn.

    Geniet, want hier was het vanmorgen in Helmond om09.00": -18 graden Nu, 13.00 uur prachtig weer en -4 in de schaduw.

    Groetjes en ik zie een laatste reisverhaal tegemoet.

    Voor het overigeg goede thuisreis.

    PS voor Cockie: nog 7 maanden en 25 dagen.
    René

  • 05 Februari 2012 - 16:42

    Klein Broertje:

    nou morgen al weer voorbij, echt jammer maar je weet dat jullie altijd weer welkom zijn. zal dinsdag wel stil zijn
    we zien jullie wel weer in Nederland als het weer wat beter is
    knuffel wij x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Els

Lieve mensen, Nadat Cockie al een paar heerlijke weken heeft kunnen genieten van zijn vrijheid,en de goedheilige man 6 december weer vertrekt naar Spanje, vertrekken wij ook maar voor een avontuurlijke vakantie naar Cambodja, Vietnam en Laos om daarna heerlijk te relaxen in ons luxueus familie hotel in Thailand bij Wanna en Jos. We proberen jullie via deze site op de hoogte te houden van ons avontuur, wat het zeker zal worden zo met z'n tweetjes! Groetjes Els en Cockie

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 21748

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Lekker even ertussenuit!

06 December 2011 - 08 Februari 2012

op avontuur in Laos, Vietnam, Cambodja en Thailand

Landen bezocht: